Most ne legyünk birkák

2008.04.20. 12:45 Arielle

Arielle: A Budapesti Utasok Szakszervezeti Szövetsége hétfőre sztrájkot hirdet tiltakozásul a mai BKV-s munkabeszüntetés miatt. Ez abból állna, hogy felhívást intéz az utasokhoz: hétfőn ne váltsanak jegyet, ne mutassák fel bérletüket az ellenőröknek.

Nevetséges!

Inkább azt kellene belátni, hogy a sztrájk alapból a budapesti utasokért is van. Kinek jó a járatritkítás? Kinek jó az, hogy a BKV-t (a mostaninál jobban is) leépítik, miközben a jegy- és bérletárak csak emelkedni fognak? Persze, a BKV szolgáltatása rég nincs összhangban az árával, de egy ilyen csoportos baromság nem a megfelelő eszköz ennek kifejezésére. Semmi másra sem.

Az a baj, hogy míg Franciaországban egy nagy sztrájk megbénítja az egész országot, addig nálunk szinte észre sem lehet venni, minden ugyanúgy megy, mint egyébként. Persze most két napig nehezebb volt eljutni a munkába - ha valaki nagyon akarta, így is sikerülhetett neki azért - és akkor ez fáj, mert sokkal szívesebben választjuk a jövőbeli nagy rosszat, mint a pillanatnyi kicsit. Egy-két napba senki sem hal bele.
"Ellensztrájk." Úristen. Ilyen birka hozzáállással sosem lesz ebben az országban semmi. Hétfőn mindenki lyukasszon jegyet, az is, aki amúgy nem tenné.

 

MaxP: Egyetértek az elejével, a jegy nélkül utazókat levágják majd a villamosról, mint az eltévedt macskát. Kevesen bírságoltatnák meg magukat, amíg nem tudják, hogy tízezrek követik a példájukat. Másrészt egy humorosra vett demonstrációt mindenki a maga helyén kezel és nem csatlakozik tömegesen.

Pénteken a kismamajegyért tüntetők negyvenen voltak, mégis bekerültek a Déli krónikába. Egy komoly hangvételű, több száz-ezer fős gyűlést meghirdetni a BKV székház előtt már ütősebb lenne.

 

A jelenlegi sztrájk nem a BKV-ért, Budapestért és a budapestiekért szól. Fizetésemelést kérnek a résztvevők és a fenyegető létszámcsökkentés ellen demonstrálnak. Joguk van hozzá. Viszont 8.2 millió vidéki állampolgárnak joga van nem finanszírozni:

- egy helyi közlekedési problémát,

- titokban kifizetett tanácsadói százmilliókat,

- budapesti nyugdíjasok ingyenes utaztatását,
- rossz szerződésekre elherdált milliárdokat,

- burkolt pártfinanszírozást.

Államszocializmus, 2008.

Egy fillért sem a BKV-nak a további pazarló vegetáláshoz (a törvényben megszabott utazási kedvezmények támogatásán kívül), igaza van a jelenlegi kormány-álláspontnak. És talán igaza volt az I Love M4 kampánnyal szemben szkeptikusoknak is anno.


Állami eszközökkel ebben az országban soha nem lehet megoldani ezt a problémát, míg a felülről beletöltött pénz apró lyukakon elszivárog.


A vezetők kinevezésében már benne rejlik a pártpolitizálás, legyen szociális, de hatékony, csurrantson a városvezetés pártjainak...és még sok más tényező, melyből egyedül a hatékonyság iránti igény hiányzik.

 

Eladni. Önköltségen, adósság-átvállalással. Majd amikor megtizedelik a hallgatag kommunikációs osztályt, a már nem létező szolgáltatásokat menedzselő irodákat, elektronikus jegyeket vezetnek be - ellenőrök nélkül, és racionalizálják a menetrendeket, akkor hátra lehet dőlni. Feltenni a kérdést, miért is ingyenes a nyugdíjasok utazása?

 

Nincs politikus Budapesten, aki ezt fel merné vállalni. Ja, hogy akkor nem jutna magánzsebekbe adónk egy része, 500 Ft lenne a jegy (egy darabig)?

Sorry, határozottan elégedett vagyok Veszprém tömegközlekedésével. Másolják le, vagy oldják meg másképp Budapesten is.

Egyébként lapzárta után jött: Mégis ad pénzt a kormány a BKV-nak

Miért nem lep meg? Mission failed.

 

Arielle: Még csak annyit fűznék hozzá, hogy ha a sztrájk a létszámleépítések és járatritkítások ellen volt, akkor ugyanannyira volt a BKV-dolgozókért mint a budapesti emberekért. Mindenkiért, akinek érdeke, hogy a budapesti tömegközlekedést ne építsék le még ennél is jobban.

 

Budapest pedig mégiscsak a főváros, alapesetben én nem sajnálnám a BKV-tól az állami pénzt, ha tudnám, hogy a "rendkívüli segítség" oda kerül majd, ahova kell és nem a zsebekbe vándorol (a többi közé). Erre viszont tényleg kicsi az esély. Ha ez a pénz a megoldás, akkor rendben, adott a lehetőség, oldják meg, ennél haszontalanabb dolgokra is szórja az állam az adófizetők pénzét. De valami azt súgja nekem, nem sokat fognak látni belőle a pesti utasok.

3 komment

Címkék: közlekedés válság koalíció szocializmus ma

A bejegyzés trackback címe:

https://republicator.blog.hu/api/trackback/id/tr1431936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.04.28. 23:09:28

te hülye vagy. a sztrájk kizárólag a BKV-sok munkahelyének a megtartására irányul.

az, hogy te beszoptad ezt az "értetek csináljuk" szöveget, hahotára ad okot. komolytalan vagy.

Reális 2008.04.29. 08:49:17

Sziasztok,

Tényleg nem értem, hogy ez miért is szolgálja az utasok érdekeit?!

Én egy utast se hallottam panaszkodni, csak a BKV alkalmazottak panaszkodnak folyamatosan és egymásnak ellentmondó célokat próbálnak elérni.

Legyen nyereséges a BKV vs. ne optimalizáljanak

A vasutas sztrájk is hasonlóan irreális, vagy az is az utasok érdeke, hogy az alkalmazottak kapjanak a MÁV Cargo eladásábol (magában irreális)... vagy ha kapnak, akkor gondolom a korábbi veszteségből is hasonlóan szeretnének részesülni