ORSZÁGOS KÖZLEKEDÉSKOORDINÁCIÓS VÁLLALAT
Ez itt a gyár! Magamnak építem.
A Cég:
A vállalat a Gyárt, Működtet, Karbantart hármas egységével arra törekszik, hogy a budapesti közlekedés körében egyre inkább elterjedjen az új szolgáltatás s a kihasználatlan egyutasos gépjárműforgalom 70 %-kal csökkenjen. A közlekedést nem korlátozni, hanem hatékonnyá kell tenni, miközben a profitot termelő vállalkozás bevételeit, új kerékpárutak és kényelmes tömegközlekedés, valamint az országos hálózat fejlesztésére fordítjuk. Jövő héten lesz az első Bigvan gyár alapkőletétele, melyre árnyékormányunk valamennyi tagját szeretettel elvárom.
Az Élet nem áll meg. A szabad mozgást és vérkeringést az utakon is biztosítani kell. A főváros „koszorúér szűkülete” Budapest gazdaságának haldoklását hozhatja magával. Ezért hozzuk létre a BIGVAN Közlekedéskoordinációs Vállalatot. Ez lenne világvárosi, világországi szintű alternatív megoldás a dugóra, a távolságok környezetkímélő leküzdésére.
Mi is ez?
A cég tulajdonképpen egy hatalmas, mégis rugalmas tömegközlekedési vállalkozás lenne egy sor civil szereplővel, akik életmód szerűen kapcsolódnának be a vérkeringésbe, saját életritmusuk képletei szerint. A családok és magánszemélyek, de az ehhez kedvet kapó vállalkozások is így kedvezményes áron egyenarculatú járművekhez jutnának, feltéve, ha vállalják azokat a kötöttségeket, melyek az összehangolt működéshez feltétlenül szükségesek.
Az eszközparkot egy Magyarországon felépítendő járműgyár biztosítaná: eleinte szintén állami beruházásként, magyar beszállítókkal szerződve. Itt az egyterűeknél egy lépéssel nagyobb, kilenc és tizenkét személyes elektromos hajtású Blogart Bigvan-ok készülnének ( aranyrészvényekkel muszály benne lennem:), melyek országúti változatai hibridhajtású, napcellás, és hagyományos benzines kivitelben egyszerre készülnek el. A gyártás beindulása 2010-ben lehetséges, addig a hálózat kiépítésére helyezzük a hangsúlyt és meglévő katalógus típusokkal kezdjük el a szolgáltatást. A működés zártkörű részvénytársaságként kezdődik. Az alaptőkét a jövő évi költségvetésből kanyarítjuk ki. Tíz éves megtérüléssel számolunk, de a működés a kövő évtől már nullszaldós lesz.
Sajátos arculat és formavilág
Budapestnek és az országnak egyedi megjelenésű Bigvan-jai lesznek, így világszerte felismerhető lesz a budapesti utcakép, ha a Lánchidat ábrázolja, ha nem. A 9-11 személyes Bigvan-ok a városképbe jól illeszkedő fazonukkal megállóról megállóra suhannak
majd állandóan változó úticéljaik szerint az iránytaxik stílusában. A reggeli és a késődélutáni órákban csatlakoznak a megszokott útvonalakon munkából hazafelé
tartó civilként bedolgozó Bigvanok és felszedik sorra a szintén hazafelé tartó közlekedni vágyókat. Bigvan csak és kizárólag hetven százalékos kihasználtság mellett közlekedhet, így, amíg nincs meg a kívánt létszám, a járművezető a legközelebbi megállóban várakozik. Terveink szerint minden gyalogátkelőhely mellé kívánatos legalább két Bigvan-nak helyet adó megálló öblöt kialakítani, hogy az átszállás és a beszállás zökkenőmentes és veszélytelen lehessen. A napközbeni órákban, amikor egy kicsit gyérebb a forgalom a kisebb méretű hivatásos Bigvan járművek járják csak az utcákat, s ők nemcsak személyszállítással, de futárszolgálattal is segítik a főváros és az ország mindennapos működését. Árut, terhet, személyt és bármi méretbe illőt szállíthatnak tehát rengeteg energiát, pénzt, és időt megtakarítva a város valamennyi szereplőjének.
Szerződött civilek és jól megfizetett profik
A Bigvan KKV egyelőre a belvárosi hivatásosokkal és külső kerületekben lakó, de belvárosban dolgozó civil szerződésesekkel kezdi meg működését. A civilek szabadidejükben és hétvégenként szabadon használhatják magáncélra egyterűiket, de ennek összehangolására is lesz diszpécser részleg. Így telekjáratok, balatoni nyaralások, hétvégi pihenések utazásai oldódnak meg kényelmesen. A Bigvan KKV egyfajta új városi közösség megszületésének mobil bölcsője is lehet, hiszen az utazások sokkal személyesebbek, közvetlenebbek, veszélytelenebbek lennének. A belváros közlekedésének tehermentesítésében nap közben ezer- kétezer körüli, teljes fővárost tekintve 15000 jármű venne részt míg országos szinten 60 ezer jármű szolgáltatna. További 3000 jármű ügyeleti rendszerben készenlétben várakozna négy fővárosi telephelyen. A BKV legújabb paraméter könyvét szigorúan összehangoljuk a BIGVAN járművek mindennapi forgalmával. A hálózatot komoly informatikai háttér és hús-vér diszpécserek koordinálnák másodpercre pontosan. A meg nem telt Bigvan-ok kijelzőin folyamatosan olvasható az aktuális útirány, így a jármű bármikor leinthető és igénybe vehető. Az utazást ugyancsak bármikor, a legközelebbi megállónál meg lehet szakítani.
Tarifák
Viteldíjat a beszálláskor kell fizetni, s ez övezetenként, illetve megtett távolság szerint változna. A Budapesti utazás, nem lehet több, mint a BKV aktuális tarifáinak hetven százaléka és természetesen az elektronikus bérletrendszer is működne, napi, heti, havi és éves feltöltésekkel, sorban állás nélkül. Feltöltést bárhol lehet eszközölni, újságárusnál, trafikban, szerződött boltokban. A díjakat úgy hangoljuk, hogy feltétlen érdemes legyen a privát kocsikat a garázsban vagy a parkolóban hagyni. Belvárosi viszonylatban úgy számolunk, hogy egy Bigvan futása napszakonként 6-7 személyautótól szabadítja meg a fővárost naponta. Tisztább levegő, dugómentes város, profit! Erre iszunk!
Következő Projekt: Nemzetközi Légi Bigvan Charterek, Óriásvonatok és Hajóvárosok. Az Űrminisztériummal még konzultálok, mert komoly mars és holdfejlesztési terveink is vannak.