épünk fiainak első igazi találkozása a társadalommal az általános iskola, itt szerzi első élményeit is innen szerzi az iskolák kapcsán, szóval a terület igen fontos. Ráadásul kívánja a változtatásokat is.
Az első és legfontosabb dolog, ami viszont az egész oktatási rendszert érinti, az az iskolák zártsága. A legfontosabb ennek megszüntetése, mivel már több esetben vezetett katasztrófához (tanárverések, diákverések, diákok fajtalan- kodásra való kényszerítése). Ebben az esetben a legjobb megoldás külső pszichiáterek az "kölcsönzése" iskolák számára, kikkel mindegyik diáknak kötelezően tölteni kell heti legalább öt percet, állapota folyamatos felméréseképpen.
A kívülállóság a legfontosabb momentum ebben az esetben, mivel így az iskola vezetése nem tudja befolyásolni, kirúgással fenyegetni a szakembert. Ha bármi elváltozást talál, azt jelenti felfelé, így tudnak a gyerekkel többet foglalkozni, ezáltal a társadalomba deviánsan kikerülő diákok száma csökken, illetve az iskola zártsága felenged.
Emellé féléves jelentést kéne készíteni és nevek említése nélkül nyilvánosságra hozni az intézmény honlapján mind a pszichiáter(eknek), mind a tantestületnek, hogy a szülők objektív képet kapjanak az iskoláról.
másik fontos dolog, ami mellett erősen elsiklanak a tanárok, azok a különféle -akár népbetegségnek is nevezhető- diszes betegségek (discalculia, disgrafia, diszlexia) szűrése, mely az egyik legégetőbb probléma, mivel az általánosból kikerült diákok meglepően nagy százaléka rendelkezik ilyen problémákkal (pl. minden 10. diszlexia által veszélyeztetett), viszont megfelelően szűrve még mindig nincsenek. Félévente kötelező diszfunkció szűrésre van szükség.
Meg kell próbálni minden településen helyben, világi oktatásban részesíteni a diákokat, amennyiben ez nem lehetséges, akkor az önkormányzatoknak iskolabuszokat kell indítani, hogy a gyerekek közlekedése meg legyen oldva. Kötelezővé kell tenni minden vallási iskola számára világi évfolyamok indítását, a vallási oktatásban résztvevő diákok részére is elérhetővé kell tenni a világi tárgyak tanulását.
annak olyan diákok, akik nem képesek befejezni az általános iskolát, az ő számukra lenne kitalálva az összevont általános/szakiskola, ahol tíz- tizenkét évig egy intézményben, rendesen elosztva tanulják mind a szakmájukat, mind pedig az általános iskolai tananyagot. Ezen rendszer kidolgozása még várat magára. Mint ahogy az a rendszer is, mely képes ténylegesen integrálni a tanulás folyamatát az általános iskolától felsőfokig.
Eddig nem volt koherens egész a magyar oktatás és ez nagy gond. Ahhoz, hogy ismét versenyképessé váljunk, el kell készíteni egy olyan alaptantervet, mely lehetővé teszi a tervezhetőséget szülőnek és diáknak az általános iskola első osztályától a diplomáig, mind tanulnivalók, mind pénzügyek szempontjából.
endes szakmunkásképzést kell létrehozni, többek között erre is lenne való a tíz -illetve a tizenkét osztályos szakmunkásképzős rendszer, mely tulajdonképpen az embert általános iskola felső tagozattól egy szakma felé orientálja. Viszont nem csak rendes szakmunkásképzésre van szükség, hanem nagyobb integrációra a gazdasági szervezetek, illetve oktatási intézmények között.
A diák nem tudja rendesen iskolában megtanulni a szakmát, illetve nincs szükség felesleges képzésre. Így az adott szakmunkásképző évfolyamokat mindig a gazdaság hosszútávú igényei szerint kell kialakítani. A szakmunkások bérének emelkedésére, illetve a szakmunkások ösztöndíjrendszerének kialakítására is nagy szükség van, így el lehet érni, hogy az emberek akarjanak szakmunkások lenni.
Az iskolai étkezések jóárasítása. Minden iskolában ingyenes reggeli tej, kifli, felvágott, zöldség, hogy a fiatal generáció ne legyen beteg mire felnő. Félévente teljes egészségügyi ellenőrzés, allergiavizsgálat. A testnevelés tantermek eszköz ellátottságának javítása, a testnevelés mint tantárgy komolyan vétele.
És végül a feketeleves:
A renitens diákok számára bentlakásos intézmények kialakítása, a tizennégy éves büntethetőségi korlát figyelembevétele nélkül, viszont a személyi szabadság korlátozásával. A kimagaslóan deviáns, a társadalomban részt venni nem kívánó fiatalok számára készülő intézmények azt a célt szolgálják, hogy fél vagy egy éves bentlakás után a gyerek alkalmassá váljon a társadalomban való létezésre. Többek között ezért is épülnek ezek azintézmények messze a civilizációtól, hogy ennek a célnak megfeleljenek. Az otthonok el lesznek látva internettel, a bent lévők folyamatos felvigyázásáról pedig szakpedagógusok, illetve pszichiáterek gondoskodnak.
zon szülő, kinek hibájából a gyereke nem jár iskolába, illetve ha bizonyíthatóan az otthoni körülmények és a nevelés hiányából adódóan követ el vétséget, az összes állami támogatástól elesik.
Lehet, hogy ez így elsőre soknak hangzik, illetve bizonyos rétegek tiltakoznak ellene, viszont szeretnénk egy új ésműködő képes társadalom alapjait lerakni.
Ez pedig nem lehetséges megszorítások nélkül. Illetve viszonylag kevés ember szorul, míg a nagy többség állapotai javulnak. Aki pedig nem képes egy bizonyos szint fölött integrálódni, azt pedig nem fontos eltartani.
Az első és legfontosabb dolog, ami viszont az egész oktatási rendszert érinti, az az iskolák zártsága. A legfontosabb ennek megszüntetése, mivel már több esetben vezetett katasztrófához (tanárverések, diákverések, diákok fajtalan- kodásra való kényszerítése). Ebben az esetben a legjobb megoldás külső pszichiáterek az "kölcsönzése" iskolák számára, kikkel mindegyik diáknak kötelezően tölteni kell heti legalább öt percet, állapota folyamatos felméréseképpen.
A kívülállóság a legfontosabb momentum ebben az esetben, mivel így az iskola vezetése nem tudja befolyásolni, kirúgással fenyegetni a szakembert. Ha bármi elváltozást talál, azt jelenti felfelé, így tudnak a gyerekkel többet foglalkozni, ezáltal a társadalomba deviánsan kikerülő diákok száma csökken, illetve az iskola zártsága felenged.
Emellé féléves jelentést kéne készíteni és nevek említése nélkül nyilvánosságra hozni az intézmény honlapján mind a pszichiáter(eknek), mind a tantestületnek, hogy a szülők objektív képet kapjanak az iskoláról.
másik fontos dolog, ami mellett erősen elsiklanak a tanárok, azok a különféle -akár népbetegségnek is nevezhető- diszes betegségek (discalculia, disgrafia, diszlexia) szűrése, mely az egyik legégetőbb probléma, mivel az általánosból kikerült diákok meglepően nagy százaléka rendelkezik ilyen problémákkal (pl. minden 10. diszlexia által veszélyeztetett), viszont megfelelően szűrve még mindig nincsenek. Félévente kötelező diszfunkció szűrésre van szükség.
Meg kell próbálni minden településen helyben, világi oktatásban részesíteni a diákokat, amennyiben ez nem lehetséges, akkor az önkormányzatoknak iskolabuszokat kell indítani, hogy a gyerekek közlekedése meg legyen oldva. Kötelezővé kell tenni minden vallási iskola számára világi évfolyamok indítását, a vallási oktatásban résztvevő diákok részére is elérhetővé kell tenni a világi tárgyak tanulását.
annak olyan diákok, akik nem képesek befejezni az általános iskolát, az ő számukra lenne kitalálva az összevont általános/szakiskola, ahol tíz- tizenkét évig egy intézményben, rendesen elosztva tanulják mind a szakmájukat, mind pedig az általános iskolai tananyagot. Ezen rendszer kidolgozása még várat magára. Mint ahogy az a rendszer is, mely képes ténylegesen integrálni a tanulás folyamatát az általános iskolától felsőfokig.
Eddig nem volt koherens egész a magyar oktatás és ez nagy gond. Ahhoz, hogy ismét versenyképessé váljunk, el kell készíteni egy olyan alaptantervet, mely lehetővé teszi a tervezhetőséget szülőnek és diáknak az általános iskola első osztályától a diplomáig, mind tanulnivalók, mind pénzügyek szempontjából.
endes szakmunkásképzést kell létrehozni, többek között erre is lenne való a tíz -illetve a tizenkét osztályos szakmunkásképzős rendszer, mely tulajdonképpen az embert általános iskola felső tagozattól egy szakma felé orientálja. Viszont nem csak rendes szakmunkásképzésre van szükség, hanem nagyobb integrációra a gazdasági szervezetek, illetve oktatási intézmények között.
A diák nem tudja rendesen iskolában megtanulni a szakmát, illetve nincs szükség felesleges képzésre. Így az adott szakmunkásképző évfolyamokat mindig a gazdaság hosszútávú igényei szerint kell kialakítani. A szakmunkások bérének emelkedésére, illetve a szakmunkások ösztöndíjrendszerének kialakítására is nagy szükség van, így el lehet érni, hogy az emberek akarjanak szakmunkások lenni.
Az iskolai étkezések jóárasítása. Minden iskolában ingyenes reggeli tej, kifli, felvágott, zöldség, hogy a fiatal generáció ne legyen beteg mire felnő. Félévente teljes egészségügyi ellenőrzés, allergiavizsgálat. A testnevelés tantermek eszköz ellátottságának javítása, a testnevelés mint tantárgy komolyan vétele.
És végül a feketeleves:
A renitens diákok számára bentlakásos intézmények kialakítása, a tizennégy éves büntethetőségi korlát figyelembevétele nélkül, viszont a személyi szabadság korlátozásával. A kimagaslóan deviáns, a társadalomban részt venni nem kívánó fiatalok számára készülő intézmények azt a célt szolgálják, hogy fél vagy egy éves bentlakás után a gyerek alkalmassá váljon a társadalomban való létezésre. Többek között ezért is épülnek ezek azintézmények messze a civilizációtól, hogy ennek a célnak megfeleljenek. Az otthonok el lesznek látva internettel, a bent lévők folyamatos felvigyázásáról pedig szakpedagógusok, illetve pszichiáterek gondoskodnak.
zon szülő, kinek hibájából a gyereke nem jár iskolába, illetve ha bizonyíthatóan az otthoni körülmények és a nevelés hiányából adódóan követ el vétséget, az összes állami támogatástól elesik.
Lehet, hogy ez így elsőre soknak hangzik, illetve bizonyos rétegek tiltakoznak ellene, viszont szeretnénk egy új ésműködő képes társadalom alapjait lerakni.
Ez pedig nem lehetséges megszorítások nélkül. Illetve viszonylag kevés ember szorul, míg a nagy többség állapotai javulnak. Aki pedig nem képes egy bizonyos szint fölött integrálódni, azt pedig nem fontos eltartani.