Bennszülöttként hova is álljak?

2008.05.30. 17:03 commontalk

Itt a ráígérős, meg a véráldozat topikok közötti útvesztőben most elveszett, pislogó, önkéntes belső emigráns vagyok. Jó ez így?
Nem nagyon, mert ahogy érzem minden egyes benszülöttre-vadászó, erősen kiképzett, és udvariasan kérdezősködő alakulat ki akarna most engem kérdezni, rosszabb változatban: vallatni. Hajjaj. Ilyenkor nagyon nehéz, nem hősnek lenni. Márpedig én aztán soha, semmilyen hősiességet nem kívánnék elkövetni. Gyávaságot sem, mert azt azért szégyellném. Maradok itt-ott felbukkanó passzív bozótharcos. Jönnek a különböző alakulatok, profik, félprofik, egészen balfácánok, s nekem, önmagam rejtett, bozótharcosi mivoltomból kellene eldöntenem, hogy melyikük hozza az igazi elefántcsontot, melyik rohasztja rám az AIDS-től elkezdve, a mindegy, csak a mostaninál is szarabb legyen világot.

A francba: a terrornak miért van mindenre ideje – még ha csak lelki is? Szóval lesek, kis belső bozótomból, mint misszionárius felderítő, s csak lepkehálóm, bibliám, és kétszersültem van. Túl lehet élni az eljövendő, most ismét ráígérünk vér-és szózivataros időket, egy felfordult, sőt önmagából kifordult dzsungelben, ahol mindenki mindenkinek farkasa lenne, de azok már nem nagyon vannak, így maradnak az emberi gyilkoló-gépek. Én számtalanszor elgondolkodtam azon, hogy miként lehetnék félévszázados, passzív, viszonylag békés, alapvetően szemlélődő gerilla múlttal, amolyan tökéletes katona. Talán a Van Damme volt ilyen, sűrűn jegelte magát, és mindig feltámadt és egyre tökéletesebb lett.

Mi van viszont, ha elsajátítok mindent, és úgy felvértezem magam, hogy egyszemélyes városi gerillahadsereg válik belőlem: hol itt tűnök fel, hol ott, mindezt csak egyetlen cél érdekében, hogy a ráígérők meg ne találjanak. Nem lövök én le senkit, nem ártok senkinek, csak védekezem, de sokkal kevésbé passzívan, mint eddig – időnként megmutatom magam, hogy létezem. Ráígérő kommandók indulnak és keresnek nekibőszülve, hiszen nem tudok se, tizenkét- se tizenhárom-éves tervekről – az utolsó, amire emlékszem az valamelyik – nyilván az utolsó – ötéves volt, de abból szar se lett, illetve túl nagy. Nem-nem esélyetek sincs, mert az én dzsungelemben, és párhuzamosan folytatott városi gerillaharcaimban (na most akkor miként keresnétek meg), van egy csökönyös egyirányúság: engem már nem lehet kolonializálni. Nincs mit elfoglalni rajtam.

A gondolataim teljes függetlenek, azért 52 évemből - 30 év bozótharc nem múlik el nyomtalanul. Dőlhet trópusi eső képében, érkezhet cunamiként, vagy utolsó megmaradt majomhorda kókuszdiós támadásával, bármilyen - megboldogítalak eszme, ha bele-dőletnek is kardomba, akármilyen kerékbetörős móddal rettentenek, én ezeken már rég túl vagyok. Nem verek senkin vissza egyszer se, háromszor sem semmit, csak ülök itt a gránitból faragott képernyőm előtt, megingathatatlan autonóm f…vagyok, s bár megőrültök – nem tudtok velem mire menni. Ölre nem megyek, lépre nem csalnak, meg nem vezetnek, agymosásra való idegsejtem sem maradt, gyarló testemet kaphatjátok, ha megtaláltok, de egyúttal versben bujdosó bolond is vagyok, dülöngélő álca-szeszkazán, hajléktalan gondolat, másnapos kótyag, kinek szemeiből semmit ki nem olvas, az egyesített CIA - és KGB.

Akkor most miért is kellenék én nektek, hát nem vagyok beilleszthető, besorozható, ismeretlen a vonalkódom, több helyen sérült a géntérképem, és semmi veszélyt nem jelentek senkire. Tudom: marad az eredendő bűnöm: - erről pedig nem tehetek, ezt az én mindentől rettegő őseim, a dolgos és herdáló felmenők, a hős elődök és a hétszer gyávák, a nádasba futók, a dombra menekülők, a portyázók miatt bozótban remegők, az aszály, az árvíz a jégverés miatt szentségelők, az istentagadók és a fanatikus hívek mind-mind idehagyták nekem. Én szépen letisztogattam a családi ereklyét, volt azon bátrak rászáradt vére, árulók mocska, meggyötört asszonyok könnye, kisgyerek szembe beleült őrült rettegés, a tehetetlenség, még tán turáni átok is. Nos, ennél régebbről, már nem rémlik több akkor sem, ha nagyon vissza akarnám álmodni azt, ami a génjeimben emlékként megmaradt: egy fixáció maradt nekem - ebből az ezeréves pokoljárásból - a bozót – és városi gerillaharcunk öröksége.

Én egyetlen újdonságra leltem rá, nem használok semmiféle fegyvert, erőt, erőszakot, nem állok ellen, csak passzív- ide illőbben, fakardos végvári harcos vagyok: úgyis ettől őrülnek meg. Nehéz kitalálni a büntetésemet, nehéz megoldani, hogy agyam mélyéig érjen a métely, nincs meghódítható területem, nincs semmim, amiért érdekes lehetnék ezeknek, vagy azoknak. Most el kell mennem, mert hallom a különítmény helikoptereinek rotorjait, azokat nagyon utálom, mert hajlong és szenved miattuk a bozót, sok pici élőlény szíve dermed halálra tőlük, ezért én is hibás vagyok, mennyivel egyszerűbb lenne a nyílt mezőn elfogatnom magam…

MAX: Ezen írást (melyet hétvégi csevegőpostnak álcáztunk) a hadsereg finanszírozta. A Commontalk vezette kutatócsoport célja megtalálni a módszert, mely elpusztítja az emberi agyat és kormányunk engedelmes szolgájává változtatja olvasóinkat. Az illusztrációk is hozzájárulnak személyiségetek rombolásához, a meg sem hirdetett OKKV rajzpályázat versenyműveit látjátok. Kommenteléskor ne feledjétek megadni a bankszámlaszámot és PIN-kódotokat.

23 komment

Címkék: válság ezmostmiért? öntudatos polgár commontalk

A bejegyzés trackback címe:

https://republicator.blog.hu/api/trackback/id/tr14489614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.30. 19:39:49

Nos, ez egy nagyon mély írás.
52 years? Komolyan?

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.30. 22:37:59

Ide is leírom, hogy a (dili)doki örüljön:
fasza ez a rajz. És feltétlenül beszerzek egy masnit.

commontalk 2008.05.31. 04:16:01

52? Nem olyan sok az. Anno, 18 évesen vénembernek, (bocs) vénasszonynak láttam az akkori ötveneseket. Úgy is öltözködtek, viselkedtek. Falun, ilyen "idős" nő, legfeljebb szürkét hordhatott, a fekete mellett. A férfiak szinte kötelezően hátrafésült haja, pedig soha nem látott mennyiségű szándékosan kopasz embert eredményezett. Én, ma sok-sok társammal együtt intenzíven használom az Internetet, tanulom 12 éve a számítógép titkait, nemrég elkészítettem az első önálló honlapomat, mára ez is smafu lett. Tizenkét éve szereztem diplomát, 5 éve teljes pályamódosítást hajtottam végre, szóval: mozgolódunk, törekszünk még erre-arra, jó lesz vigyáznotok!

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 06:58:43

Természetesen az 52-es korosztály fizikai és szellemi frissessége megkérdőjelezhetetlen. Csak itt és most, a neten, néhány laza cikked olvasása után szembesültem vele: tényleg nem tudhatjuk, ki van az IP-cím végén. A helyesírás és fogalmazás lehet árulkodó nyom, ha be akarjuk határolni a cikkírót (bár lehet egy koraérett 15 éves is), de szerintem él egy tévképzet - amit én is most számoltam fel magamban - hogy ők nem nagyon írnak ilyen fiatalos stílusban, mint a mindent megoldó cikkben, vagy a következő, Balatonosban, ami nemes egyszerűséggel Kjó.
Persze, mindenki hajlamos a valóságot saját világnézete sablonjaiba szorítani, de az élet felgyorsult és motoros nénikék szántják az aszfaltot (és ellopják Dumber uzsonnás-zacskóját), webnagyik törnek az élre. Hierarchikus szervezetben élek és ott is nőttem fel, mely életük delére - nagy tisztelettel, kellő javadalmazással - kilöki az idősebbeket és bármerre nézel, fiatal arcok vesznek körül. A kevés megmaradt ötvenes tekintélyes vezető, már bácsinak hívják. Ezért volt a szemernyi csodálkozás. Ha nem neten lennénk, megkérdezném: tegezhetlek? :)
A váltáshoz - megújuláshoz pont ebből a megfontolásból gratulálok.
Kevésbé lennének ilyen csodálkozások, ha mindenki készítene egy hogyvoltot a kávézós cikkbe, amit újfent toplistára tettem.
Rékucról is kb annyit tudtam, hogy nincs már itt :)

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 07:10:05

Köszönöm, kedves Amadea.
Hát persze, hogy olvastam a kölcsönzős postot.
amadea.freeblog.hu/archives/2008/05/29/Konyvtar/

commontalk 2008.05.31. 09:02:35

Net-es fórumon ilyet kérdezni, hogy tegezhetlek-e? Mindjárt felmondom a diplomáciai kapcsolatokat. Előtte elrohanok, mert a lányom tételeit segítem kidolgozni az uniós szigorlatához. Szerintem ők tartanak fitten engem is. "Írtam" (segítettem) már szakdolit kézilabdából, belügyi igazgatásból, HR-ből, Észtországból, virtuális vállalatot alapítottunk, egy fiatal államvizsgázóval, ez volt a feladata. Eddig általában ötös lett a vége. Szép napot! (a'la Kondorosi)

commontalk 2008.05.31. 10:48:13

Ne ijedj meg, nem én vagyok ő. Bár régóta ismerem.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 12:03:36

Nincs itt semmi ijedelem, bár a pislogás nélküli tekintetével a frászt hozza az emberre.
Az első verziójú árnyékkormányt fideszes arcokkal töltöttem volna fel, kivéve kondorosit, aki rendészeti tárcát kapott.
meg vagyok győződve róla, hogy egy becsületes ember, akinek jó ötletei vannak és ki is vitelezi őket.
Az érintettek egy részének ez értelemszerűen nem tetszik.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.31. 14:23:58

A kávézópostban a hogyvolt alatt a bemutatkozást érted, vagy követelsz vmi egyéb irományt?:)
Az e-mailt megkaptad? Lehet, hogy hülyeség, de ahogy végigfutottam, egyből te jutottál eszembe...
És a posthoz nincs semmi hozzászólásod?:(
Egyébként én utálom megadni az életkoromat, egyből csökken a tetszési indexem néhány embernél.
Commontalk, a régi nénikhez: az anyukám piros térdnadrágot hord matrózcsíkos pólóval, és nem sokkal fiatalabb, mint te:) A nagymamám meg vagány napszemüvegben megy kapálni...

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 15:01:33

A bemutatkozást. Ez most ismét egy permanens, blogokon átfolyó dialógus, lásd...
ropcsillag.freeblog.hu/

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 15:04:23

>>> Egy szupermutánsnak nem akadály néhány méter szintkülönbség. A jediknek sem.

Amadea · http://amadea.freeblog.hu 2008.05.31. 15:22:30

Nem én szoktam merő depresszióból blogokat likvidálni.
Mit akarsz te az ablakommal? Nem adom, vegyék magadnak! A tulipános függönyömről nem is beszélve.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 15:26:03

Nem depresszió. Az ismeretlen felfedezésének öröme.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.31. 15:47:36

Te magad vallottad be, hogy "depressziós estéken" könnyen mozdul az ember ujja a "Törlés" gombra, vagy vmi ilyesmi.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 15:49:24

Ebben teljesen igazad van, ám ez magában rejti ismeretlen vidékek (blogmotorok, színek és beléptetőrendszerek...
ropcsillag.freeblog.hu/

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.31. 16:05:03

Akkor sem szabad eldobni a régi, de jó cuccot. Pláne, ha sokan szeretik és még többen visszasírják. [Folyt. a blogomon]

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.31. 16:24:12

Vagy Csingiz AJTMATOV : A VERSENYLÓ ÁRNYÉKÁNAK HALÁLA?
Kár, hogy nem szereted a halat. Ki szereti?
Halljátok? Szereti itt valaki az olajoshal-konzervet?

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.31. 16:26:33

Igen, a macskáim. Amikor éppen olyan kedvük van.

osi 2008.06.01. 20:25:30

Barátom CT!

Majdnem úgy kezdtem: Kedves Sors, Kor és Egyébtársam! De úgy gondoltam az túl hosszú és utálok pötyögni.

Örülök, hogy írsz ide ilyeneket és nekem meg pendül a húr a lelkemben megfele.

Vers, igen. Meg néhány szekvencia a zongorán, csak hogy eldörmöghessem valamelyik kedvenc versem.

Ha háború van légy katona! Bátran bujkáló bozót harcos!

Ha véletlenül összefutnánk az első fröccsöt, (pohár sört) én kérem.

Barátsággal : Osi

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.01. 22:14:14

meg milyen már az a htm?
mintha a magyarságnak bármiféle határa lenne.
ha én nem magyarországon élnék magyarként engem bizony sértene.
vagy vezessük be a határon inneni magyarok fogalmát is, amit egy magyarországi magyar magára fog használni, míg egy mondjuk felvidéki szintén - a htm-et meg ő majd rám fogja hasznánli.
meg ugyanazon emberek jönnek itt nekem a mindent átható, mindent felülíró nemzeti érzülettel, akik aztán más fórumokon meg arról értekeznek, hogy ugyanakkora jogosultsága van annak, hogy a föld kering a nap körül, mint hogy a nap kering a föld körül, csak bonyolultabb képletek kellenek az utóbbi leírásához.
itt meg megy a htm... brrr....

commontalk 2008.06.02. 12:47:01

Szia Osi!
Fél percem van, mert ma hétköznapi (dolgozó) bozótharcos vagyok, így csak megköszönni tudom soraidat. A doki el akar tiltani a sörtől, de nem nagyon hagyom. Összefutunk, úgy legyen.
ctalk

osi 2008.06.03. 00:55:00

Szia CT!

A munka sajnos (?) nálam is kezdő játékos.
Orvoshoz menni nem szabad.
Mint bátor nyúl, nem írnám ide az emil címem, de Max P-nek meg van. Ha gondolod...
Egy-két pohár sör, meggyógyít mindent!

Olvasód: Osi
süti beállítások módosítása